خبرنگاران اقامتگاه های بوم گردی منطقه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می یابد

به گزارش سفر به کیش، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ورودی به این منطقه افزایش می یابد.

خبرنگاران اقامتگاه های بوم گردی منطقه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می یابد

محمدرضا شایقی روز پنجشنبه در بازدید از منطقه نمونه گردشگری سردابه اضافه نمود: راه دسترسی، بهداشت محیط، ساماندهی تابلوهای گردشگری اطلاع رسانی، روشنایی راستا داخل روستا تا آبشار سردابه، تنظیف روستا، تکمیل زیرساخت ها و استفاده از نماسازی مناسب با مصالح بومی از جمله مسائل این منطقه است که باید برای رفع آنها اقدامات اساسی و لازم انجام گردد.

وی بیان نمود: با آنالیز مسائل مقرر شد تا پیگیری مصوبات جلسه قبلی در حضور معاون عمرانی فرماندار اردبیل انجام و نواقص و موانع در این راستا رفع گردد.

شایقی ادامه داد: بنیاد مسکن شهرستان اردبیل نیز نسبت به مشخص تکلیف خانه هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده اند اقدام خواهد نمود و در کنار آن دهیاری سردابه در مورد تنظیف داخل روستا و بهداشت محیط اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او گفت: مجوز احداث این اقامتگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی صادر شده و کوشش و جدیت بر افزایش تعداد این مجموعه ها جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در این منطقه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل اضافه نمود: با توسعه اقامتگاه های بوم گردی در سردابه هم روستاییان تشویق و هم سرمایه گذاری در این حوزه افزایش می یابد که نتیجه آن اقتصاد و معیشت مناسب و مطلوب روستاییان، اشتغالِ و مهاجرت معکوس خواهد بود.

شایقی گفت: در این راستا در اسرع وقت کلاس آموزشی مربوط به بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1062

به "خبرنگاران اقامتگاه های بوم گردی منطقه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقامتگاه های بوم گردی منطقه گردشگری سردابه اردبیل توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید