تلاش پلوسی برای استیضاح دوباره ترامپ

به گزارش سفر به کیش، کوین مکارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه روز چهارشنبه از تلاش نانسی پلوسی برای فراهم کردن استیضاح دوم ترامپ به دلیل کم کاری های وی در برابر کنترل کرونا خبر داد.

تلاش پلوسی برای استیضاح دوباره ترامپ

به گزارش فاکس نیوز، کوین مکارتی با متهم کردن پلوسی به راه انداختن شرایط استیضاح دوم ترامپ گفت: رییس مجلس نمایندگان تیمی برای کمیته نظارت بر عملکرد دولت در مورد کرونا انتخاب کرده که همگی از منتقدین جدی ترامپ و از اعضای تیم استیضاح وی در سال گذشته بودند.

پلوسی روز چهارشنبه تیمی از شش نماینده دموکرات که همگی از اعضای طرفدار استیضاح ترامپ در سال گذشته بودند را به عنوان اعضای کمیته نظارت بر عملکرد دولت برای پاسخ به کرونا انتخاب کرده است.

سخنگوی مکارتی به شبکه فاکس نیوز گفت: به جای جستجوی روشهای نوآورانه برای کمک به مردم آمریکا، پلوسی تصمیم به پیگیری استیضاح دوم ترامپ از طریق کمیته نظارت کرونا گرفته است.

سخنگوی مکارتی افزود: مجلس پیش از این دارای یک کمیته نظارت مستقل، مجوز نظارت در هر کمیته و سه نهاد نظارتی جدید که در قانون CARES تأسیس شده اند، داشته است.

به گفته سخنگوی مکارتی، نوع عملکرد و رفتار پلوسی نشان می دهد که وی به دنبال شفافیت و حسابرسی نیست بلکه بیشتر تلاش برای ضربه زدن سیاسی به دولت ترامپ است.

ترامپ در سال گذشته متهم شده بود که زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را با متوقف کردن کمک نظامی 400 میلیون دلاری، این کشور را تحت فشار گذاشته بود تا علیه شرکت بوریسما تحقیقاتی کرده و نتایج آن را علنی کند. هانتر بایدن پسر جو بایدن رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 عضو هیات مدیره شرکت بوریسما بود و گفته می شد که ترامپ قصد داشته با تحقیقات علیه این شرکت، موقعیت بایدن را در انتخابات تضعیف کند.

دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا معقتد بودند که ترامپ از یک کشور خارجی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده استفاده کرده است. براین اساس، مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات استیضاح ترامپ را پیش برد و در نهایت او را در دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات کنگره مجرم شناخت.

با وجود آنکه ترامپ به صورت علنی و غیرعلنی از ارایه اسناد و حضور مقام های دولتش در تحقیقات کنگره جلوگیری کرده بود، برخی از مقام ها از جمله ساندلند و ویندمن در این جلسات حاضر شده و علیه او شهادت دادند. پس از موفقیت استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، سنای آمریکا بعد از برگزاری چند جلسه محاکمه، با رای اکثریت جمهوریخواه، ترامپ را تبرئه کرد. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1001

به "تلاش پلوسی برای استیضاح دوباره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش پلوسی برای استیضاح دوباره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید