برلین: اقدام آمریکا در ضبط محموله ماسک آلمان دزدی مدرن است

به گزارش سفر به کیش، مقام های محلی آلمان، اقدام واشنگتن در ضبط و مصادره محموله 200 هزار ماسک سفارش پلیس برلین از شرکت ام3 آمریکا در بانکوک را دزدی دریایی مدرن توصیف کردند.

برلین: اقدام آمریکا در ضبط محموله ماسک آلمان دزدی مدرن است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های آلمانی روز گذشته (شنبه)، دولت آمریکا را به دلیل ضبط و مصادره محموله 200 هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و تغییر جهت آن به سوی آمریکا، به دزدی دریایی مدرن متهم کردند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، آندریاس گیزل وزیر داخلی دولت محلی برلین در این خصوص گفته است که 200 هزار ماسک اف اف پی 2 که پلیس برلین سفارش داده، احتمالاً به آمریکا ارسال شده است.

بنا به گفته مقام های آلمان، ترامپ به شرکت 3 ام که بزرگترین شرکت فراورینماینده ماسک های تنفسی در آمریکا است، دستور داده که مانع بارگیری این ماسک ها در بانکوک شده و قبل از ارسال به سمت آلمان، به آمریکا ارسال کند و مقام های آلمانی ضمن انتقاد شدید، این اقدام را دزدی دریایی مدرن آمریکا توصیف نموده اند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، این اقدام واشنگتن در شرایطی اجرا شده است که ترامپ اوایل روز گذشته توضیح داد که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل فراوری در زمان جنگ، کوشش دارد که جوابگوی احتیاجهای داخلی در برهه زمانی فعلی مبارزه با شیوع کرونا باشد و توضیح داد: ما به این اقلام برای مصرف داخلی احتیاج فوری داریم. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، 200 هزار ماسک محافظتی صورت به مقصد برلین ظاهراً در فرودگاهی در تایلند ضبط شده است و به جای آلمان به ایالات متحده آمریکا تغییر جهت داده شده است و این مسئله خشم مقام های آلمان را برانگیخته و ترامپ را برای این اقدام به شدت مورد انتقاد و حمله لفظی قرار دادند.

این اقدام آمریکا در جلوگیری از ارسال ماسک به آلمان در شرایطی اجرا شده است که روز آدینه هفته گذشته نیز شرکت 3 ام اظهار داشت که کاخ سفید به این کارخانه دستور داده است که سفارشات فراوری ماسک های ان95 از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی بدهد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ضمن ابراز تأسف درباره این تصمیم دولت آمریکا توضیح داد که کانادا و آمریکا در زمینه مقابله با کرونا همکاری مشترکی دارند و روزانه صدها پرستار و کادر درمانی از شهر وینزر کانادا به دیترویت آمریکا می فرایند تا به بیمارستان های این شهر یاری نمایند.

وی قطع صادرات تجهیزات پزشکی آمریکا به کانادا را اقدامی اشتباه توصیف کرد و گفت که این مسئله را به همتایان آمریکایی خود گوشزد نموده است.

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بحران شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک روبرو شده است به طوریکه روز گذشته، رسانه های این کشور گزارش کردند که انبار ملی آمریکا، هزاران ماسک تاریخ مصرف گذشته و پوسیده ای را که غیرقابل استفاده بوده و تاریخ انقضا آن به سال 2010 بازمی گشته، به چندین ایالت این کشور ارسال نموده است.

طبق آخرین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا تا روز گذشته، یک میلیون 203 هزار و 58 نفر در دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 64 هزار و 743 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با 311 هزار و 635 مورد ابتلا و هشت هزار و 454 مورد فوتی همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در دنیا دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 910

به "برلین: اقدام آمریکا در ضبط محموله ماسک آلمان دزدی مدرن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: اقدام آمریکا در ضبط محموله ماسک آلمان دزدی مدرن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید