آنالیز تحولات منطقه در ملاقات وزیر دفاع فرانسه با رئیس جمهور مصر

به گزارش سفر به کیش، وزیر دفاع فرانسه در سفری به قاهره با رئیس جمهور مصر ملاقات و درباره همکاری های نظامی دو کشور و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

آنالیز تحولات منطقه در ملاقات وزیر دفاع فرانسه با رئیس جمهور مصر

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه امروز (دوشنبه) در قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات کرد.

السیسی در این ملاقات بر عمق روابط مصر و فرانسه به خصوص همکاری عمیق بین دو کشور در دو سطح نظامی و امنیتی تأکید کرد و گفت که علاقه مند به توسعه این همکاری در دوره آینده، استمرار هماهنگی و رایزنی دوجانبه درباره مسائل و چالش های دارای اهتمام مشترک است.

در این ملاقات همچنین محمد زکی فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر و نیز سفیر فرانسه در قاهره حضور داشتند.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این باره گفت که وزیر دفاع فرانسه بر اهتمام کشورش به تقویت هماهنگی و تحکیم روابط دو کشور در تمامی زمینه ها از جمله همکاری های نظامی و امنیتی تأکید کرد و مصر را ستون اصلی امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و آفریقا برشمرد.

دو طرف در این ملاقات همچنین به آنالیز راه حلهای تقویت همکاری نظامی دوجانبه، تبادل دیدگاه درباره مهم ترین پرونده های منطقه و کوشش های مشترک مربوط به دستیابی به راه حل سیاسی مربوط به بحران های مختلف منطقه پرداختند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 805

به "آنالیز تحولات منطقه در ملاقات وزیر دفاع فرانسه با رئیس جمهور مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تحولات منطقه در ملاقات وزیر دفاع فرانسه با رئیس جمهور مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید