بحران کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های مالی قبلی نیست!

به گزارش سفر به کیش، روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اظهاراتی جداگانه نسبت به خطر رکود جهانی هشدار دادند.

بحران کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های مالی قبلی نیست!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، رییس صندوق بین الملی پول با بیان اینکه بحران کنونی در مقایسه با بحران سال 2008 بسیار بدتر است گفت: هیچ وقت در طول تاریخ صندوق بین المللی پول ندیده بودم اقتصاد دنیا اینگونه ساکن گردد. وی که در مقر سازمان دنیای بهداشت حضور یافته بود اضافه کرد: این تاریک ترین ساعات بشریت است و با توجه به این تهدید عظیم ضروری است تا همه ما با همدیگر متحد شویم و از شهروندان آسیب پذیر محافظت کنیم.

در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-19 در دنیا از یک میلیون نفر نیز عبور نموده، جیورجیوا از همکاری مشترک صندوق بین المللی پول با بانک دنیای و سایر نهادهای پولی برای برون رفت از بحران اطلاع داد. وی از کشورهای توسعه یافته خواست تا بیشتر از قبل از کشورهای در حال توسعه حمایت نمایند.

وی با اشاره به در اختیار داشتن یک تریلیون دلار منابع مختلف اقتصادی توسط صندوق گفت که مصمم هستیم تا هر مقدار لازم باشد از این منابع استفاده کنیم. به گفته جیورجیوا تا به امروز بیش از 90 کشور برای دریافت تهسیلات از صندوق بین المللی پول درخواست یاری نموده اند.

رییس صندوق بین المللی پول، کرونا را بحرانی خواند که مشابه هیچ یک از بحران های قبلی نبوده است و اضافه کرد که از زمان وقوع بحران تا به امروز حدود 90 میلیارد دلار سرمایه از کشورهای در حال توسعه خارج شده است.

از سوی دیگر دیوید مالپاس، رییس بانک دنیای نیز در اظهاراتی جداگانه با ابراز نگرانی از گسترش همه گیری کرونا در سطح دنیا نسبت به وقوع یک رکود فراگیر در اقتصاد دنیای هشدار داد که به کشورهای فقیرتر و آسیب پذیرتر، بیشتر صدمه خواهد زد.

وی اضافه کرد: باید پاسخی نیرومند و عظیم به بحران کرونا بدهیم به ویژه در کشورهای فقیر. به زودی برای رایزنی در مورد کارهایی که باید انجام دهیم با سران اتیوپی، کنیا و دیگر کشورها ملاقات خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 925

به "بحران کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های مالی قبلی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های مالی قبلی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید