باز هم حوادث جاده ای صدرنشین شد

به گزارش سفر به کیش، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در شش ماهه اول امسال امدادرسانی حوادث جاده ای در صدر مأموریت های نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کردستان بوده است.

باز هم حوادث جاده ای صدرنشین شد

به گزارش خبرنگاران، محمد باقر محمدی در جلسه کارگروه امداد و نجات شهرستان دهگلان اظهار کرد: استان کردستان با داشتن جاده های کوهستانی و گردنه های صعب العبور و برف گیر بیشترین آمار حوادث جاده ای را در بین حوادث مختلف به خود اختصاص داده که در شش ماهه اول سال جاری بیشترین مأموریت نیروهای هلال احمر مربوط به امدادرسانی در حوادث جاده ای بوده است.

وی اضافه نمود: استان کردستان دارای تنوع حوادث بسیاری است و به دلیل قرار دریافت بر روی گسل های زلزله و با توجه به بارش هایی که وجود دارد همواره در معرض سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک است که در کوشش هستیم با برنامه ریزی هایی که در درستور کار داریم برای مقابله با این حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان نمود: کارگروه های چهارده گانه مدیریت بحران و کمیته امداد و نجات از اهیمت ویژه در بحران ها برخوردار است اما در بسیاری از ارگان ها پرداختن به این مهم به درستی انجام نمی گردد و این یک ضعف بزرگ در مدیریت بحران است.

وی اعلام نمود: هماهنگی دستگاه های دخیل در بحران اگر به درستی انجام نگردد در حوادث و بلایا با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود و قطعا نمی توانیم امدادرسانی خوبی را به انجام برسانیم.

محمدی اضافه نمود: دستگاه های عضو کارگروه امداد و نجات باید بتوانند به صورت خوداتکا در بحران ها حضور داشته باشند تا در صورت لزوم به تنهایی امدارسانی درستی را به انجام برسانند.

تیم های امداد و نجات روستایی هلال احمر کردستان تشکیل می گردد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان همچنین در جمع دهیاران شرکت کننده در جلسه کارگروه امداد و نجات شهرستان دهگلان اظهار کرد: در آینده ای نزدیک تیم های امداد و نجات روستایی جمعیت هلال احمر در روستاهای استان تشکیل می گردد.

محمدی گفت: ما باید زمان رسیدن نیرو های امدادی به صحنه های حادثه را کاهش دهیم و تشکیل تیم های امداد و نجات روستایی گام نخست در کاهش زمان رسیدن نیرو های امدادی در صحنههای حادثه است.

وی با اشاره به افزایش پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر در سطح استان، اضافه نمود: هدف اصلی ما امدادرسانی به موقع در حوادث است و با تشکیل این تیم ها به راحتی می توانیم در زمان وقوع حوادث در مناطق روستایی نیروها را ساماندهی نموده و به محل اعزام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان توضیح داد: با تشکیل تیم امداد و نجات روستایی کوشش می کنیم در طول سال و مناسبت های مختلف همچون مانورهای امدادی به امر آموزش نیروها در بخش امداد و نجات و یاری های اولیه و آمادگی آنان در اعزام به حوادث احتمالی را در سطح مناسبی قرار دهیم، حضور نیروهای بومی همان محل در پوشش سریع حوادث از اهیمت بالایی قرار گرفته است.

وی اعلام نمود: ما به وسیله بخشداری ها و دهیاری ها با برگزاری آموزش ها و کارگاه های مهارت آموزی این امدادگران سعی خواهیم کرد تا هر چه سریع تر امر توانمندی نیروها به انجام برسد و در کمترین زمان ممکن نیروهای آموزش دیده در حوادث و بحران ها حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 65

به "باز هم حوادث جاده ای صدرنشین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم حوادث جاده ای صدرنشین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید