ایجاد شبکه شتاب نگاری در نزدیکی قله دماوند، آنالیز زلزله ها با راه اندازی ایستگاه جدید در رودهن

به گزارش سفر به کیش، رئیس شبکه ملی شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه اندازی ایستگاه شتاب نگاری در رودهن در هفته آینده اطلاع داد و گفت: در صورت حفظ امنیت دستگاه ها، در منطقه رینه نزدیک به قله دماوند اقدام به راه اندازی ایستگاه شتاب نگاری خواهیم کرد.

ایجاد شبکه شتاب نگاری در نزدیکی قله دماوند، آنالیز زلزله ها با راه اندازی ایستگاه جدید در رودهن

به گزارش خبرنگاران، مهندس اسماعیل فرزانگان امروز در دومین نشست تخصصی پایش آتشفشان دماوند با تاکید بر اینکه نصب دستگاه های جدید شتاب نگاری در کشور شروع شده است، اضافه کرد: هدف اصلی ما شناسایی رفتار گسل ها است که در سکونتگاه های شهری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در منطقه دماوند نیز دستگاه جدید شتاب نگاری نصب و بهره برداری شده است، اضافه کرد: علاوه بر آن در منطقه فیروزکوه واقع در شرق قله دماوند نصب می گردد، ضمن آنکه در هفته آینده نیز دستگاه جدید شتاب نگاری برای آنالیز زلزله های دماوند در رودهن راه اندازی می گردد.

فرزانگان از نصب ایستگاه جدید شتاب نگاری در شرق منطقه پل سفید در ماه آینده اطلاع داد و یادآور شد: در صورتی که ارتباطات سیار در اختیار ما قرار گیرد، در شمال منطقه دماوند نیز ایستگاه شتاب نگاری راه اندازی می گردد.

به گفته وی ایستگاه های جدید شتاب نگاری جایگزین ایستگاه های قدیمی می گردد و از این طریق می توان با استفاده از سیستم های همراه داده ها را به سرور شبکه شتاب نگاری منتقل کرد.

رئیس شبکه ملی شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه با اشاره به راه اندازی ایستگاه شتاب نگاری جدید در نزدیکی ساری، اظهار داشت: در صورتی که امنیت دستگاه های ما حفظ گردد، می توانیم با همکاری سازمان هواشناسی در نزدیکی قله دماوند در منطقه رینه اقدام به راه اندازی ایستگاه شتاب نگاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 92

به "ایجاد شبکه شتاب نگاری در نزدیکی قله دماوند، آنالیز زلزله ها با راه اندازی ایستگاه جدید در رودهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شبکه شتاب نگاری در نزدیکی قله دماوند، آنالیز زلزله ها با راه اندازی ایستگاه جدید در رودهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید