استرالیا با همکاری آمریکا موشک های مافوق صوت فراوری می نماید

به گزارش سفر به کیش، وزیر دفاع استرالیا از همکاری با آمریکا برای فراوری موشک های مافوق صوت به منظور مقابله با تهدیدات چین و روسیه اطلاع داد.

استرالیا با همکاری آمریکا موشک های مافوق صوت فراوری می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا امروز سه شنبه گفت: ما به طور مشترک با آمریکا در کوشش برای مقابله با چین و روسیه که در حال توسعه موشک های مافوق صوت هستند، موشک های کروز مشابه فراوری خواهیم کرد.

رینولدز در بیانیه ای گفت: ما به سرمایه گذاری در توانایی های پیشرفته ادامه می دهیم تا به نیروی دفاعی استرالیا گزینه های بیشتری برای بازدارندگی علیه منافع کشورمان بدهیم.

وی درباره هزینه توسعه موشک ها یا زمان بهره برداری از آن ها صحبت نکرد. استرالیا در امسال به میزان 6.8 میلیارد دلار برای سیستم های دفاع موشکی پر سرعت و دور برد از جمله تحقیقات در زمینه موشک های مافوق صوت بودجه اختصاص داده است.

موشک های مافوق صوت توانایی این را دارند تا بیش از پنج برابر سرعت صوت حرکت نمایند و ترکیبی از سرعت، قدرت مانور و ارتفاع آن ها از سطح زمین باعث سخت شدن رهگیری و انهدام آن ها می گردد. سال گذشته روسیه اولین موشک مافوق صوت با توانایی حمل کلاهک هسته ای را ساخت، درحالیکه پنتاگون موشکی مشابه را در سال 2017 آزمایش نموده بود و هدفش بهره برداری از موشک های مافوق صوت تا اواسط دهه 2020 است.

همچنین طبق تحلیل های نظامی، چین نیز به سیستم های مافوق صوت دست یافته و یا به ساخت آن ها نزدیک است. استرالیا در ماه ژوئیه گفت در نظر دارد بودجه نظامی خود را ظرف 10 سال آینده 40 درصد افزایش دهد تا در سطح هوا، دریا و زمین به توانایی های نظامی دور برد دست پیدا کند. مشارکت استرالیا با آمریکا در زمینه ساخت موشک ممکن است به افزایش تنش با چین منجر گردد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1343

به "استرالیا با همکاری آمریکا موشک های مافوق صوت فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا با همکاری آمریکا موشک های مافوق صوت فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید