از اجرای جشنواره نور در بلوار کشاورز تا نصب 15 آکواریوم در منطقه ها مختلف مرکز برای نوروز 1401

به گزارش سفر به کیش، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در تشریح اقدامات این سازمان برای نوروز سال 1401 با اشاره به اجرای جشنواره نور در بلوار کشاورز از نصب 15 آکواریوم در منطقه ها مختلف مرکز نیز خبر داد.

از اجرای جشنواره نور در بلوار کشاورز تا نصب 15 آکواریوم در منطقه ها مختلف مرکز برای نوروز 1401

رضا صیادی در مصاحبه با خبرنگاران، در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران برای ایام نوروز 1401 گفت: جشنواره نور در بلوار کشاورز و میدان ولیعصر اجرایی شده است. در آستانه نوروز باستانی، امسال در بخش های مختلفی از شهر، اِلِمان های نورپردازی نصب شدند اما تمرکز ویژه ای بر زیباسازی و نورپردازی میدان ولیعصر و بلوار کشاورز داشتیم به همین علت در بلوار کشاورز علاوه بر دو تونل نوری چند المان نیز در اشکال و فرم های مختلف کار شده است و فضای این بخش از شهر و پیاده روهای آن تزئین شده تا امکان پیاده روی شبانه دل پذیرتری را برای شهروندان فراهم کند.

وی همچنین از اجرای آثار دیوارنگاری در بخش گلستان و نگارستان هفتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان به ابعاد یک هزار متر خبر داد و اضافه کرد: هنر دیوارنگاری از جمله بخش هایی است که نقش به سزایی در زیباسازی شهر و روحیه بخشی به شهروندان دارد. بر همین اساس نیز در این دوره، تلاش بر این بود که بتوانیم با به تصویر کشیدن یکی از ارکان زیبا و مجذوب کننده طبیعت که ارتباطی مستقیم با فصل بهار دارد حال و هوای شهر را به سمت بهار و استقبال از نوروز هدایت کنیم.

وی ادامه داد: با همین دیدگاه، در این دوره بخش گلستان بر طراحی و اجرای دیوارنگاری با موضوع ایده پردازی و طراحی گل شکل گرفت. در این رویداد هیئت داوران از بین 1330 اثر از 426 شرکت کننده، 45 اثر را برای اجرا در محور اصلی خیابان دماوند، حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا سه راه تهرانپارس انتخاب کردند و در بخش نگارستان نیز بالغ بر 15 طرح انتخاب شده که در سایر منطقه ها شهر اجرا شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم توجه به ابعاد بصری در شهر تأکید کرد و اضافه کرد: یکی از مهم ترین مباحثی که همواره روی آن تأکید داشتم توجه به فضای شهر و اجتناب از ایجاد آلودگی بصری و شلوغی در فضای هنری است و به همین علت نیز، انتخاب آثار با توجه به این مباحث و از طریق اساتید شناخته شده این عرصه انجام شد.

صیادی درباره اجرای برنامه های متعدد و متفرقه در دل سالانه هنرهای شهری بهارستان گفت: در دیگر بخش های بهارستان المان های هفت سین های نوروزی نیز در 22 منطقه شهر تهران نصب شدند. همچنین در بخش حجم های خلاقانه نیز آثاری با شکل های اوریگامی و حال و هوای نوروزی مورد توجه قرار گرفته اند. در این بخش نزدیک به 200 اثر حجمی نظیر فرفره، توپ و...، با حال و هوای بهاری، در سطح شهر نصب شدند.

وی درباره نصب آکواریوم در بخش های مختلف شهر نیز گفت: در آستانه نوروز باستانی و در راستای زیباسازی، آرام سازی و بهسازی فضای شهر، بالغ بر 15 آکواریوم نیز در سطح شهر تعبیه شده است. آکواریوم های ماهی نیز از دیگر المان های نوروزی هستند که در 15 نقطه تهران نصب می شوند. مردم نیز می توانند ماهی های قرمز سفره های هفت سین خود را در صورت تمایل درون این آکواریوم ها رها کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: در بخش دیگری از اقدامات نوروزی، دوربین های عکاسی با تصاویر از بهار تهران، در ورودی های شهر جانمایی شده است تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین تعداد المان های حجمی به شکل تمبر در سطح شهر و با نمایش آثار مختلف شهر تهران، مورد توجه قرار گرفته است. در این تمبرها، تمامی آثار برجسته صد سال گذشته تهران نظیر میدان های تاریخی، بناها، آثار هنری و ... دیده می شود و به نوعی علاوه بر معرفی مجذوب کنندهیت های توریستی شهر به زیباسازی فضای شهر نیز کمک می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2044

به "از اجرای جشنواره نور در بلوار کشاورز تا نصب 15 آکواریوم در منطقه ها مختلف مرکز برای نوروز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اجرای جشنواره نور در بلوار کشاورز تا نصب 15 آکواریوم در منطقه ها مختلف مرکز برای نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید