احتمال میزبانی آلمان از گفت وگوهای بین الافغانی صلح

به گزارش سفر به کیش، در حالی که مقامات برلین بارها برای میزبانی از گفت وگوهای بین الافغانی صلح اعلام آمادگی نموده اند، بیانیه تازه شورای امنیت ملی افغانستان نشان می دهد که این نشست در آلمان برگزار خواهد شد.

احتمال میزبانی آلمان از گفت وگوهای بین الافغانی صلح

با تور ارزون آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در ملاقات با مارکوس پوتتزل نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه شورای امنیت ملی افغانستان، دو طرف در این ملاقات درباره گفت وگوهای بین الافغانی که قرار است در آلمان برگزار گردد گفتگو کردند.

نماینده ویژه آلمان گفت که این کشور برای یاری و همکاری در مذاکرات بین الافغانی و فرایند صلح از گفت وگوهای بین الافغانی میزبانی خواهد نمود.

وی اضافه نمود که آلمان می خواهد نظرات و دیدگاهای دولت و مردم افغانستان را درباره صلح بشنود که چطور می توان این نشست را متفاوت و به شکل بهتری برگزار کرد.

پوتزل و محب در حالی با یکدیگر ملاقات کردند که اخیراً این نماینده ویژه آلمان با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، سفیر غیرنظامی سازمان ناتو، نماینده ویژه اتحادیه اروپا و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره آتش بس، کاهش خشونت، آمادگی ها برای دوران پسا صلح، مذاکرات بین الافغانی، تضمین ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن فرایند صلح افغانستان و بُعد منطقه ای آن گفت وگو کردند.

نماینده ویژه آلمان با دفتر سیاسی طالبان نیز در ارتباط است و اواخر اردیبهشت ماه امسال با معاون سیاسی طالبان در قطر ملاقات نموده بود.

پیش از این نیز هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفته بود که برلین برای زمینه سازی مذاکرات بین الافغانی آماده است تا در صورت درخواست کابل نشست بن سوم را برگزار کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 714

به "احتمال میزبانی آلمان از گفت وگوهای بین الافغانی صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال میزبانی آلمان از گفت وگوهای بین الافغانی صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید