شروع سنجش بینایی 7 هزار کودک بوشهری

به گزارش سفر به کیش، مدیر گروه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با شروع طرح غربالگری تنبلی چشم در این استان هفت هزار کودک 3 تا 6 سال مورد معاینه و سنجش قرار می گیرند.

شروع سنجش بینایی 7 هزار کودک بوشهری

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر راضیه حاجیونی روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: 3 تا 6 سالگی زمان طلایی غربالگری چشم بچه ها است و اگر این دوره طلایی را از دست بدهند دیگر نمی توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می گردد، جلوگیری کرد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اختلال در دید عمقی، تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در بچه ها را ازجمله عوارض این اختلال است.

وی گفت: سازمان بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار قراردادهاست تا از این طریق به ارتقای سطح سلامت بینایی بچه ها 3 تا 6 سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این بچه ها یاری کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توصیه به جدی دریافت غربالگری تنبلی چشم نوزادان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده هایی که بچه ها 3 تا 6 سال دارند تقاضا می گردد که با در دست داشتن شناسنامه، حفظ فاصله های اجتماعی و زدن ماسک برای غربالگری تنبلی چشم بچه ها خود به خانه های بهداشت و پایگاه های معین شده در محل زندگی خود مراجعه نمایند.

طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر از 15 تیر تا 15 مهرماه 1399 در مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت منتخب انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1099

به "شروع سنجش بینایی 7 هزار کودک بوشهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سنجش بینایی 7 هزار کودک بوشهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید