آخرین اخبار و تحولات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کوشش های بین المللی برای مقابله با آن

به گزارش سفر به کیش، ویروس کرونا که تا به امروز بیش از 10 هزار نفر را در چین و سایر کشورهای دنیا مبتلا نموده، این روزهای به یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

آخرین اخبار و تحولات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کوشش های بین المللی برای مقابله با آن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با عبور تعداد مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا از مرز 10 هزار نفر و افزایش تعداد قربانیان به بیش از 210 نفر، کوشش های برای پیشگیری از شیوع این بیماری در اقصی نقاط دنیا شدت گرفته است. در این میان سازمان بهداشت دنیای (WHO) روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای اقدام به اعلام حالت فوق العاده درباره ویروس کرونا کرد و از همه کشورهای دنیا خواست که برای مقابله با این ویروس مرگبار آمادگی داشته باشند.

ویروس کرونا که حتی بازارهای دنیای را نیز تحت تأثیر قرار داده، این روزها به یکی از مهم ترین موضوعات رسانه ای بدل شده است و اخبار مرتبط با آن از سوی شهروندان کشورهای مختلف دنیا دنبال می گردد. خلاصه ای از مهم ترین عناوین رسانه ای مربوط به شیوع ویروس کرونا و کوشش های بین المللی برای مقابله با این ویروس مرگبار را در گزارش می خوانید:

- مقامات چینی روز آدینه خاطرنشان کردند که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به حدود 10 هزار نفر رسیده و 213 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.

- دولت انگلیس شناسایی دو فرد مبتلا به ویروس کرونا را در این کشور تأیید کرد.

- وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کرد که از هرگونه سفر به چین بپرهیزند. این وزارتخانه همچنین از شهروندان آمریکایی ساکن چین خواست که این کشور را ترک نمایند.

- وزیر پژوهش آلمان خاطرنشان کرد که ظرف ماههای آینده واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور فراوری خواهد شد.

-جمهوری اسلامی ایران تمام پروازها به، از چین را ممنوع خاطرنشان کرد.

- دولت های آلمان، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی و بنگلادش، بازگرداندن شهروندان خود از چین را شروع نموده اند.

- دولت سنگاپور خاطرنشان کرد تا اطلاع ثانوی ورود اتباع چینی و مسافرانی که اخیراً به چین سفر نموده باشند به این کشور ممنوع است.

- شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز آمریکا خاطرنشان کرد از روز ششم فوریه (17 بهمن) کلیه پروازهای خود به، از چین را تعلیق خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 745

به "آخرین اخبار و تحولات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کوشش های بین المللی برای مقابله با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار و تحولات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کوشش های بین المللی برای مقابله با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید