از سلفی کاوشگر مریخ تا جان سخت ترین لپ تاپ جهان؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش سفر به کیش، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از سلفی کاوشگر مریخ تا جان سخت ترین لپ تاپ جهان؛ برترین های علم و تکنولوژی

کاوشگر اینسایت ناسا سلفی پیش از مرگ خود را در مریخ ثبت کرد

یکی دیگر از کاوشگرهای ناسا، اینسایت، به روزهای انتهای عمر خود نزدیک می گردد و به همین علت پیش از کاهش بیشتر انرژی، آخرین سلفی خود را در مریخ ثبت کرد. ناسا آخرین سلفی گرفته شده به وسیله کاوشگر مریخ اینسایت (InSight) را به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد روی صفحات خورشیدی آن را لایه ضخیمی از گردوغبار و سنگ پوشه مریخ پر نموده است. انتظار می رود مأموریت این سایت در امسال به انتها برسد و بدین ترتیب، این فرودگر برای جمع آوری هرچه بیشتر داده های علمی به تمام قدرت به جای مانده خود احتیاج دارد.

10 ساعت هوشمند محبوب در خبرنگاران (خرداد 1401)

ساعت هوشمند به گجتی تبدیل شده که خیلی ها دوست دارند یکی از آن ها را در کنار گوشی و لپ تاپ داشته باشند. خوشبختانه تنوع این ساعت ها بسیار بالاست و برندهای پرآوازه ای مثل اپل، سامسونگ، هواوی، گارمین، امیزفیت، شیائومی و… در طول سال چندین مدل از این دیوایس ها را روانه بازار می نمایند. در ادامه با هم با 10 ساعت هوشمند محبوب خبرنگاران که بیشترین بازدید را طی این ماه داشته اند آشنا می شویم.

5 راه برای غلبه بر اتلاف وقت با گوشی هوشمند

ممکن است شما هم مانند بسکمک دیگر به محض بیدار شدن با هشدار گوشی، پیش از هر کاری آنلاین شوید و در همان تخت خواب شبکه های اجتماعی خود را آنالیز کنید و تا به خود می آیید متوجه شوید که نیم ساعت یا بیشتر مشغول این کار بوده اید. امروزه یکی از مسائل جدی بسکمک از افراد اتلاف وقت با گوشی هوشمندشان است که آن ها را از بسکمک از فعالیت های مفید دیگر باز می دارد و بهره وری آن ها را پایین می آورد و تا به خود می آیند متوجه می شوند ساعت ها زمان صرف شبکه های اجتماعی، وب سایت ها یا اپ ها و بازی های مختلف نموده اند.

10 گوشی موبایل محبوب در خبرنگاران (7 خرداد 1401)

برخی برندهای گوشی نسبت به سایر گوشی ها میان کاربران از اقبال بیشتری برخوردارند و فروش بهتری را تجربه می نمایند. در این مقاله به رسم هر هفته، محبوب ترین گوشی ها میان کاربران فروشگاه اینترنتی خبرنگاران را به شما معرفی خواهیم کرد. انتخاب های این مطلب بسته به بازدید گوشی ها در بازه زمانی یک هفته گذشته هستند. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

رندرهای نو آیفون 14 پرو از تغییرات طراحی آن خبر می دهند

جان پروسر، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری و تکنولوژی به تازگی رندرهای نو آیفون 14 پرو را در فضای مجازی منتشر کرد تا کاربران را با طراحی تغییریافته نسل نو گوشی های پرچم دار اپل که احتمالاً اواخر تابستان رونمایی می گردد، آشنا کند. نوترین ویدیوی صفحه یوتیوب این تحلیلگر، رندرهای آیفون 14 پرو را نشان می دهد که به وسیله Ian Zelbo، طراح مشهور گرافیک ساخته شده است. در این تصاویر طیف وسیعی از تغییرات شایعه شده و احتمالی که در خصوص سری آیفون 14 مطرح شد، به وضوح قابل مشاهده است.

6 علت برای آن که نباید به ویندوز 11 کوچ کنیم

اگر تمایل دارید حس و حال قدیمی و همیشگی کار با سیستم عامل ویندوز را همچنان داشته باشید، پیشنهاد می گردد خیلی به نصب ویندوز 11 فکر نکنید، چرا که این سیستم عامل یک تجربه کاملا نو را در اختیار شما قرار می دهد که شاید باعث گردد خیلی آن را نپسندید. البته منظورمان از حس و حال نو، فقط یک مورد خاص نیست، بلکه تغییرات نو انجام شده در ویندوز 11 هستند که در چندین بخش مختلف اعمال شده و تجربه کاربری را به طور کامل تحت تأثیر قرار داده اند.

پاناسونیک از جان سخت ترین لپ تاپ تاریخ رونمایی کرد

اگر تا به امروز از مفهوم جان سخت، تعریفی در فکر تان داشتید، آن را دور بیندازید و تماشاگر محصول نو پاناسونیک یعنی Toughbook 40 باشید؛ لپ تاپی که اگر سخت افزارش کمک کند، بعید به نظر می رسد اصلا خراب گردد! پاناسونیک چند سالی است که علاقه مندان به لپ تاپ های مناسب کسب و کار را با لپ تاپ های سری Toughbook خود پوشش داده است. اما این لپ تاپ نو خیلی ظاهر عجیب و باکیفیتی دارد به گونه ای که اصلا نمی توان تصور کرد روزی خراب می گردد.

نقد و آنالیز کلاسیک مک بوک پرو M1 Pro

اپل سال هاست که در زمینه لپ تاپ ها حرف زیادی برای گفتن دارد ولی بعد از روی آوردن به چیپست های اختصاصی سری M، زمین بازی را عوض نموده است. حالا لپ تاپ های این شرکت با وجود مصرف بسیار پایین، توان سخت افزاری فوق العاده ای را ارائه می دهند. مک بوک پرو 2021 در دو مدل 14 و 16 اینچی با چیپست های M1 پرو و M1 مکس راهی بازار شده است. در این ویدیو به آنالیز مک بوک پرو 16 اینچی مبتنی بر چیپست M1 Pro می پردازیم.

آنالیز گوشی پوکو M4 Pro؛ خوش قیمت و همه فن حریف

روزی روزگاری گوشی های ارزان قیمت حرف زیادی برای گفتن نداشتند. اما طی چند سال اخیر به لطف کوشش های شرکت های چینی، حالا گوشی های ارزان هم از نظر سخت افزاری و هم طراحی به گزینه های بسیار مجذوب کنندهی تبدیل شده اند. پوکو یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی است که در زمینه ساخت گوشی های ارزان عملکرد فوق العاده ای دارد. یکی از مجذوب کننده ترین گوشی های این شرکت پوکو M4 Pro نام دارد که توانسته در بازارهای مختلف سروصدای زیادی راه بیندازد. در این ویدیو به تمام ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت این گوشی می پردازیم.

کاشتن رویا در مغز انسان؛ فیلم اینسپشن در دنیای واقعی

اگر در حال تماشای این ویدیو یا خواندن این مطلب هستید، احتمالا فیلم اینسپشن (Inception) را دیده اید. در این فیلم گروهی از افراد در پی کاشتن رویا در مغز دیگران هستند. با این کار یک ایده در پس فکر فرد قرار می گرفت و چنین ایده ای در ادامه اهمیت بیشتری برای نفر موردنظر پیدا می کرد. این ایده شاید کاملا تخیلی به نظر برسد، اما در حقیقت پشتوانه علمی دارد. شرکت های تکنولوژی هم معمولا به این ایده های دیوانه وار علاقه زیادی دارند و در پی ارائه تبلیغ محصولات و سرویس های خود هنگام خوابیدن افراد هستند.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2080

به "از سلفی کاوشگر مریخ تا جان سخت ترین لپ تاپ جهان؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سلفی کاوشگر مریخ تا جان سخت ترین لپ تاپ جهان؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید